Agderpokalen apparatturn

Her kommer en liten oppsummering fra helgens bravader i Agderpokalen

Agderpokalen 10. juni 2018

For 5. gang ble Agderpokalen arrangert i Grimstad med GTIF som arrangør. ATF stilte med tre gymnaster; Sondre, Bendik og Elias. Dette oppfyller kravet til å være minst tre gymnaster for å stille lag. De turnet alle i klassen 11/12 år. Totalt var her med 12 gymnaster fra klubbene, Mandal, Vågsbygd og Arendal. Også de to andre klubbene stilte lag. Kristiansand stilte ikke i denne klassen da de prioriterte Norgescup i Tromsø denne helga.

Vi turnet godt og vant lagkonkurransen og fikk med det et napp i vandrepokalen. I 2017 ble denne vunnet av Kristiansand. Første lag som får tre napp i pokalen får denne til odel og eie. Den var ny i 2017 så nå har vi ett napp hver, Arendal og Kristiansand.

Arendals TF gjorde rent bord i sammenlagtkonkurransen (seks-kampen) der Bendik fikk 3. plass (69,9 poeng), Sondre 2. plass (70,2 poeng) og Elias 1. plass (71,0 poeng)

I enkeltapparatene vant alle guttene sine gullmedaljer. Sondre og Bendik vant hhv svingstang og skranke. Elias delte gullet i svingstang med Sondre og tok i tillegg gull i bøylehest, ringer og hopp. Kun et gull glapp til Vågsbygd og det var i frittstående der vi ble slått med ett tiendel.

Vi var veldig godt fornøyde med innsatsen til våre gutter som har tatt store steg den siste tiden. Vi gyver nå løs på oppgavene om å blir enda bedre til de neste konkurransene utover høsten. Det er planen å stille i Norgescup stevne nr 2 som går i oktober i Oslo. Her møter vi landets beste apparatturnere og da blir konkurransen langt større.
Mvh Arild/Asbjørn

Foto : Lea Kroglund