Grenseløs Turn

Dette er et fantastisk parti og beviser at ALT er mulig. Det er grenseløst og vi har fullstendig fraskrevet oss tanken om at noen med fysiske handikap ikke også skulle kunne få det til. Visjonen er å skape en indre ide eller overbevisning om at barn med slike utfordringer kan prestere og få til mer enn de selv kunne håpe på. Det handler om å tøye grensene med øvelser med hinder som utfordrer balanseevnen, motorikk, koordinasjon og tankesett i tilpassede øvelser for medlemmene. Dette er kombinert med basisstyrkeøvelser.

Vi ønsker på det sterkeste at foreldre skal delta og trene også. Så mange som mulig skal være med fordi bevegelse gir glede, trygghet og tilknytning.

Visjonen er å bli den beste utgaven av seg selv, og få en overbevisning om at det å ha noen utfordringer også kan bli en styrke. Vi ser ikke på utfordringen som en utfordring, men som en ressurse til å prestere enda hardere og bedre.

Treningen varer i 60 minutter, starter med oppvarming i 10min, øvelser i 35-40min og en avslutning med litt fri egentrening der foreldre er med og tar medansvar for medlemmet og evnt. uttøyning.

VERDIER:

For partiet skal rutiner som det å utføre treningsøvelser med repetisjon være en vanlig atferd som vi verdsetter. Det å tørre å gjøre noe man ikke er trygg, eller mindre dyktig til, skal kunne fremmotiveres og æres!