Landslag troppsgymnastikk

NGTF besluttet å ha ett offisiellt landslag i TeamGym fra 01.01.2017. Frem til nå har det vært et klubb-samarbeid (TeamNorge) men nå overtar Norges Gymnastikk og Turnforbund (NGTF). Til det har de ansatt en landslags-sjef, Henning Ottersen. Sammen med andre trenere skal de sette sammen de forskjellige tropper som skal representere Norge til EM i 2018. Senior utøvere hadde siste uttakssamling 16. - 18. februar 2018. Så snart listen for uttaket er lagt ut vil vi oppdatere info om evt. hvilke Arendals utøvere som er kommet med

Junior landslaget er nå dannet av tropper bestående av gymnaster fra mange forskjellige klubber.  Arendals Turnforening er stolte over å ha med 2 junior jenter! Det var rundt 100 gymnaster som prøvde seg, hvorav 9 stk var fra Arendal. Av de gymnastene skal ca 36 gymnaster velges ut og fordeles på herre, mix og kvinne klassen!

Mari Lundvall (15 år) og Synne Walle Tjønnvåg (14 år) har fått bekreftet at de et tatt ut til nettotroppen og skal delta på Europamesterskapet junior i kvinne klassen. EM skal i år arrangeres i Portugal, 15.-21.10 2018

- Mari i midten foran og Synne til høyre foran -

Begge ble veldig glade for den gode nyheten!

"Det første vi gjorde var å FaceTime, og ferie sammen over telefonen" forteller Synne

"Foreldrene våre gratulerte oss og sa at det var veldig gøy! Og de gledet seg veldig på våres vegne og at begge to hadde kommet med!"

Når de fikk spørsmål om hva favoritt apparatet er, var Synne rask med å svare at Mari sitt er definitivt tumbling!
"Selv liker jeg godt alle 3 apparater, for da blir det aldri for ensformig!"

Mari og Synne har turnet hos Arendals Turnforening i 6-7 år.  Begge liker å oppnå nye ting i turnhallen, og å få være sammen med de beste vennene sine og oppleve opp og nedturer i turnhallen sammen.

Hva er det mest utfordrende med turn?
"Det å holde motivasjonen oppe når det er lang tid mellom konkurransene! Vi driver jo med konkurranse turn og da er jo dette noe vi ser frem til!"

Hva gleder dere dere mest til med å være en del av junior landslaget?
"Det må være å få være med på reisen! Det  er også utrolig gøy å være med de andre klubbene og få møte venner som bor langt unna oftere enn vanlig"

Arendals Turnforening ønsker med dette å gratulere dere og ønske dere masse lykke til!

Bruttotropp Landslaget junior