Landslag troppsgymnastikk

NGTF besluttet å ha ett offisiellt landslag i TeamGym fra 01.01.2017. Frem til nå har det vært et klubb-samarbeid (TeamNorge) men nå overtar Norges Gymnastikk og Turnforbund (NGTF). Til det har de ansatt en landslags-sjef, Henning Ottersen. Sammen med andre trenere skal de sette sammen de forskjellige tropper som skal representere Norge til EM i 2018. Senior utøvere hadde siste uttakssamling 16. - 18. februar 2018. Så snart listen for uttaket er lagt ut vil vi oppdatere info om evt. hvilke Arendals utøvere som er kommet med

Junior landslaget er nå dannet av tropper bestående av gymnaster fra mange forskjellige klubber.  Arendals Turnforening er stolte over å ha med 2 junior jenter! Det var rundt 100 gymnaster som prøvde seg, hvorav 9 stk var fra Arendal. Av de gymnastene skal ca 36 junior og ca 36 senior gymnaster velges ut og fordeles på herre, mix og kvinne klassen!

3 senior jenter fra Arendal er plukket ut til senior landslagets kvinne lag! Kristine Aarrestad (23 år), Tara Sperre (20 år) og Kristin Forsdal (19 år)
Gratulerer så mye!

Senior Landslag

Mari Lundvall (15 år) og Synne Walle Tjønnvåg (14 år) har fått bekreftet at de et tatt ut til nettotroppen og skal delta på Europamesterskapet junior i kvinne klassen. EM skal i år arrangeres i Portugal, 15.-21.10 2018