NM senior 2018

NM Senior nasjonale klasser og TeamGym 08. - 09. september 2018

Arendals Turnforening deltok under helgen i NM i troppsgymnastikk i både Nasjonale Klasser og TeamGym, her stilte vi med 2 kvinnetropper i Nasjonale klasser og et kvinnelag i TeamGym. Laget som reise sammen, var et veldig blandet lag. Det bestod av en håndfull erfarne gymnaster som har flere medaljer til sitt navn, samt en lang rekke unge utøvere som klubben og norsk turn kommer til å nyte godt av i mange år fremover. 4 av gymnastene er tatt ut til det norske kvinnelandslag og skal i oktober konkurrere i EM i TeamGym.

Helgen bydde på mange uforutsette utfordringer, under fredagen ble laget utsatt for en skade og sykdom. Både gymnaster og trener fikk gjort det beste ut av situasjonen, og på tross av motgangen, kunne vi reise hjem med en bronsemedalje i i frittstående. I Teamgym-konkurransen leverte jentene en fantastisk presentasjon på både tumbling og trampett. På trampetten presterte jentene å få den høyeste utførselsskarakter av alle kvinnelagene i TeamGym-konkurransen